Pagrindinis

Dalyvaujame tarptautiniame projekte

Paskelbta: Trečiadienis, 2021 gegužės 12 08:48

Paliūniškio pagrindinės mokyklos ir Tiltagalių skyriaus mažieji ugdytiniai kartu su mokytojomis Asta Savickiene, Irma Arnašiene ir Roma Gurevičiene įsijungė į „Erasmus+“ KA2 programos tarptautinį projektą „Emocinės, empatinės proksimalinės mokymosi aplinkos kūrimas“, kurį įgyvendina Panevėžio rajono švietimo centras kartu su partneriais iš Ispanijos, Italijos ir Turkijos. Remiantis sukurtomis veiklomis skirtingoms tikslinėms grupėms (3–4, 5–6 m. vaikams), atliekamas tyrimas, kurio tikslas įrodyti, kad edukacinės veiklos pasitelkiant robotus pozityviai veikia emocinę atmosferą klasėje ir nuo ankstyvojo amžiaus (1–6 metų) skatina empatijas ir prosocialinių vertybių vystymąsi.

   Eksperimentui atlikti bendradarbiaujama su Lietuvos Mykolo Romerio universiteto ir Turkijos Gazi universiteto mokslininkais. Remiantis mokslininkų sukurta tyrimo metodologija siekiama įvertinti naujų veiklų efektyvumą ankstyvojo ugdymo procese. Mokymosi veiklomis siekiama kurti emocinę, empatinę proksimalinę mokymosi aplinką, paremtą vaikų grupės veikla, o robotikos technologijų panaudojimas integruojamas ne tik kaip priemonė mokytis pirmųjų kodavimo ir programavimo pagrindų, bet ir kaip įrankis, leidžiantis plėtoti santykius ir emocijų raiškos įgūdžius.

   Tyrime dalyvavo Paliūniškio pagrindinės mokyklos jungtinės grupės penki 5–6 metų vaikai ir Tiltagalių skyriaus po penkis 3–4 ir 5–6 metų vaikus. Jie atliko veiklas be roboto ir su robotu.

   Mokytojų tikslas PEARL projekto veiklų metu stebėti ir įvertinti vaikų elgesį grupėje, pagrindinį dėmesį sutelkiant į emocijas, bendravimą, požiūrį, bendradarbiavimą grupėje ir kitas prosocialines vertybes.

   Šis projektas buvo naujas iššūkis vaikams, ypač savarankiškai atliekant užduotis su robotu. Mums, mokytojoms, leido geriau pažintti vaikus, jų prosocialines vertybes.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Roma Gurevičienė